play pause
 

 


19.02.2016r.


 

Rozpoczęła się budowa torów na krakowskiej łącznicy


    Po miesiącach prac przygotowawczych rozpoczyna się budowa nowych torów na łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Na zlecenie generalnego wykonawcy zrealizuje ją spółka KZN Rail specjalizująca się w zabudowie kluczowych elementów infrastruktury kolejowej. 

 

Czytaj więcej...

 


09.11.2015r.


 

Olsztyn kolejnym miastem w szynowym portfolio KZN Rail


   W Spółka z Grupy KZN Bieżanów w ostatnim czasie zakończyła dwie inwestycje niezbędne do uruchomienia komunikacji tramwajowej w Olsztynie. KZN Rail wykonała cały układ torowy zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej oraz torowisko wzdłuż ulicy Obiegowej.

 

Czytaj więcej...

 


07.10.2015r.


 

Otwarto węzeł przesiadkowy przy Dworcu Toruń Miasto


   W środę 7 października 2015 roku, po niecałych dwóch latach budowy oddano do użytkowania węzeł przesiadkowy przy Dworcu Toruń Miasto.

Oddana do użytku inwestycja obejmowała dwa zadania. Pierwsze to przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej od węzła Toruń do al. Solidarności poprawiająca dostępność komunikacyjną Zespołu Staromiejskiego. Drugie to budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP Toruń Miasto integrującego linię średnicową nr 1 oraz pozostały transport publiczny z Koleją Metropolitalną BiT-City.

 

Czytaj więcej...

 


10.09.2015r.


 

Międzynarodowe Targi TRAKO 2015


   Z przyjemnością zapraszamy wszystkich Przyjaciół i Kontrahentów do odwiedzenia naszych lokalizacji podczas targów TRAKO 2015 które odbędą się 22-25 września 2015 roku w Gdańsku.

 

Zapraszamy serdecznie do wizyty na stoisku Grupy KZN Bieżanów zlokalizowanym w hali B (nr 21) oraz poznania innowacyjnego systemu do przewozu rozjazdów kolejowych w blokach, który będzie prezentowany na torach ekspozycyjnych B (bocznica kolejowa eksponat nr 6).

 

 

Czytaj więcej...

 


22.07.2015r.


 

KZN szykuje rewolucję w transporcie rozjazdów


   To będzie najdłuższy dopuszczony do ruchu wagon kolejowy w Polsce. Producent rozjazdów KZN Bieżanów kończy projekt budowy kompletnego systemu transportu i montażu rozjazdów w blokach. W tym celu przygotowano nowe samowyładowcze platformy kolejowe, które przechodzą właśnie badania w Instytucie Kolejnictwa.

 

Czytaj więcej...

 


24.06.2015r.


 

Ponad 10 mln zł na przebudowę ulicy w Łodzi


   Łódzki Zarząd Dróg i Transportu podpisał wartą ponad 10 mln złotych umowę dotyczącą przebudowy ulicy Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do Alei Piłsudskiego. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Strabag i KZN Rail, przy czym krakowska spółka zajmie się kompleksowo pracami torowymi.

 

Czytaj więcej...

 


02.06.2015r.


 

Innowacyjny system logistyki rozjazdów KZN Bieżanów


  KZN Bieżanów jest na finiszu realizacji przedsięwzięcia, które usprawni dostawę i zabudowę rozjazdów kolejowych. – To innowacyjny, opatentowany, całkowicie niepowtarzalny, zbudowany od podstaw system logistyczny, którego zasadniczym elementem są specjalistyczne wagony - platformy.

 

Czytaj więcej...

 


16.03.2015r.


 

Tramwajowy renesans - przy czynnym udziale KZN Rail


  Kraków, Wrocław, Toruń, Łódź i Olsztyn to miasta, w których firma z Grupy KZN Bieżanów dała się już poznać z najlepszej strony. U źródła powstania spółki leży objęcie rynku tramwajowego specjalistyczną usługą zabudowy całych układów torowych.

 

Czytaj więcej...

 


03.03.2015r.


 

KZN Rail z kontraktem w Olsztynie


  Spółka z Grupy KZN Bieżanów wykona torowisko tramwajowe wzdłuż ulicy Obiegowej wraz z odcinkiem na wiaduktem w ciągu ulicy Żołnierskiej. To druga po zajezdni tramwajowej, realizacja krakowskiej spółki w stolicy Warmii i Mazur.

 

Czytaj więcej...

 


02.02.2015r.


 

Kraków: Jedno z najgorszych torowisk do remontu


  Przy okazji budowy Wschodniej Obwodnicy Krakowa (WOK, w ciągu drogi S7) gruntownie zmodernizowany zostanie istotny fragment miejskiego torowiska tramwajowego, będącego obecnie w kiepskim stanie technicznym. Chodzi o odcinek zlokalizowany przy przyszłym węźle „Igołomska”. Generalny wykonawca – konsorcjum Strabag oraz Heilit + Woerner – całość prac torowych zlecił KZN Rail.

 

Czytaj więcej...

 


14.01.2015r.


 

KZN Rail liderem zabudowy rozjazdów


  W 2014 roku KZN Rail, ogniwo wykonawcze Grupy KZN Bieżanów, zabudowała ponad dwie setki rozjazdów. To pokazuje istotną rolę spółki na rynku kolejowym i tramwajowym, jako wyspecjalizowanego podmiotu zabudowującego całe układy torowe, głowice i węzły rozjazdowe.

Realną rolę potwierdzoną dekadą doświadczeń holdingu w działalności na rynku wykonawczym.

 

Czytaj więcej...

 


16.10.2014r.


 

Wbudowano kamień węgielny pod zajezdnię w Olsztynie


  Przedstawiciele władz Olsztyna i wykonawcy wmurowali dzisiaj akt erekcyjny pod powstającą przy ulicy Kołobrzeskiej zajezdnię tramwajową.

 

Czytaj więcej...

 


10.10.2014r.


 

Grupa KZN Bieżanów na łódzkiej trasie W-Z


   KZN Rail wykona nowe torowisko na kluczowym fragmencie tramwajowej „wuzetki” w Łodzi. Do realizacji tej inwestycji wykorzystane zostaną elementy nawierzchni szynowej wyprodukowane przez spółkę-matkę holdingu - Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”.
W ramach inwestycji zleconej spółce KZN Rail przez generalnego wykonawcę inwestycji, firmę Mosty Łódź, zostanie zabudowanych ponad 24 km pojedynczego toru tramwajowego i ponad 40 rozjazdów i skrzyżowań torów tramwajowych o różnej charakterystyce.

 

Czytaj więcej...

 


06.10.2014r.


 

KZN Rail na toruńskiej średnicy


   Spółka z Grupy KZN Bieżanów modernizuje kluczowe torowisko tramwajowe w Toruniu. Prowadzona w sposób kompleksowy inwestycja obejmuje tzw. linię średnicową, czyli odcinek od węzła przesiadkowego Toruń Miasto aż po Al. Solidarności.

 

Czytaj więcej...

 


24.06.2014r.


 

Linia na toruńskie Bielany już otwarta


   Dziś, w samo południe oficjalnie otwarta została linia tramwajowa na Bielany - jedna z największych inwestycji tramwajowych w regionie. Dzięki niej komunikacja szynowa połączy kampus Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i duże osiedla mieszkaniowe z centrum Torunia. 

 

Czytaj więcej..

 


03.04.2014r.


 

KZN Rail podwykonawcą prac w centrum Krakowa


   Spółka zabuduje wszystkie węzły rozjazdowe podczas modernizacji linii tramwajowej Rondo Mogilskie – Al. Jana Pawła II – Plac Centralny, obsługującej zasadniczą część ruchu tramwajowego między centrum Krakowa a Nową Hutą.  

 

Czytaj więcej...

 


07.02.2014r.


 

Budimex i KZN Rail wybudują zajezdnię tramwajową w Olsztynie


   Konsorcjum Budimexu i KZN Rail podpisało umowę z Gminą Olsztyn na budowę nowej zajezdni tramwajowej przy ul. Kołobrzeskiej. Wartość umowy wynosi 72,2 mln zł netto. Prace potrwają 1,5 roku.  

 

Czytaj więcej...

 


22.01.2014r.


 

Są wykonawcy projektu linii i zajezdni w Olsztynie


   Zwycięzcą przetargu na zaprojektowanie i budowę olsztyńskiej zajezdni tramwajowej zostało konsorcjum firm Budimex S.A. z Warszawy i KZN Rail z Krakowa. Podpisano też już umowę dotyczącą dokończenia projektowania linii tramwajowej w Olsztynie.  

 

Czytaj więcej...

 


05.11.2013r.


 

KZN Rail modernizuje torowiska w Krakowie


    Do końca bieżącego roku spółka KZN Rail dokona gruntownej przebudowy torowiska i przejazdu tramwajowego na skrzyżowaniu ulic: Srebrnych Orłów i Wiślickiej w stolicy Małopolski. 

 

Czytaj więcej...

 


23.10.2013r.


 

KZN Rail wykona zielone torowisko w Toruniu


   Ponad kilometrowy odcinek tzw. torowiska zielonego ułoży KZN Rail w Toruniu wzdłuż ulicy Gagarina. To kolejne zadanie tramwajowe realizowane w tym mieście przez krakowską spółkę. 

 

Czytaj więcej...

 


10.10.2013r.


 

Rozjazdy na „wiedence” dla Grupy KZN Bieżanów


     Prawie 150 rozjazdów kolejowych zostanie zabudowanych przez spółkę KZN Rail na odcinku Koluszki-Częstochowa linii kolejowej nr 1. Znaczną część z nich wyprodukuje lider Grupy KZN Bieżanów – spółka Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe Bieżanów. 

 

Czytaj więcej...

 


15.07.2013r.


 

KZN Rail sięga samodzielnie po kontrakty szynowe


    KZN „Bieżanów”, lider Grupy wydziela ze swoich struktur nową spółkę. Ukonstytuowany pod nazwą KZN Rail podmiot przejmie kompetencje Oddziału Robót Zewnętrznych funkcjonującego w dotychczasowej strukturze firmy.

 

Jak tłumaczy krakowski producent rozjazdów, bezpośrednim impulsem do wydzielenia nowego podmiotu jest dynamiczny rozwój wspomnianego oddziału. Komórka świadcząca z początku proste usługi związane z zabudową rozjazdów i układów torowych, rozrosła się do podmiotu konkurującego z powodzeniem o kontrakty inwestycyjne warte ponad 100 milionów złotych. – W ciągu niespełna dekady przeszliśmy drogę od niewielkiej i w sumie eksperymentalnej struktury w ramach firmy producenckiej, do w pełni samodzielnego, dochodowego oddziału – mówi  Grzegorz Leszczyński, dotychczasowy dyrektor oddziału, a teraz prezes KZN Rail. – Po drodze intensywnie inwestowaliśmy w ludzi i sprzęt, by móc zaoferować  klientom wysoce profesjonalną usługę. Dlatego dziś jesteśmy w stanie bez problemu realizować duże kontrakty, zwłaszcza te związane z węzłami i głowicami rozjazdowymi – dodaje Leszczyński.

W ostatnich 3 latach podmiotowi przekształcanemu obecnie w spółkę udało się zrealizować takie inwestycje jak choćby kompleksowa modernizacja układu torowego stacji Wrocław Główny, budowa od podstaw nowego torowiska na ul. Bardzkiej we Wrocławiu, czy modernizacja infrastruktury tramwajowej na ul. Długiej w Krakowie. Także obecnie spółka jest zaangażowana w znaczące inwestycje tramwajowe w Toruniu i Bydgoszczy oraz te związane z modernizacją głównych szlaków kolejowych w Polsce.

 Konkurencyjną przewagę zapewnia firmie kapitał wiedzy i doświadczenia wyniesiony ze spółki-matki, czyli KZN „Bieżanów”. Wydzielenie z jej struktur nowego podmiotu jest zgodne z biznesową strategią działania wdrażaną od kilku lat przez Grupę KZN Bieżanów. Zakłada ona rozszerzanie i porządkowanie działań w obszarze związanym z nawierzchnią szynową. – Oprócz przejęć kapitałowych, zarządzamy procesami powstawania nowych podmiotów w oparciu o istniejące w naszym holdingu zorganizowane i dynamicznie rozwijające się struktury.  – mówi Ryszard Leszczyński, prezes KZN „Bieżanów”. – To ruch celowy mający poprawić proces zarządzania i pomóc w uporządkowywaniu systemu pracy – dodaje. W opinii Jacka Pasia, członka zarządu, dyrektora ds. rozwoju w KZN „Bieżanów”, nowa spółka-córka ma stać się kolejnym elementem układanki, której celem jest stworzenie organizacji będącej w stanie odpowiedzieć całościowo na zapotrzebowanie rynku związane z nawierzchnią szynową.

W konsekwencji powstania KZN Rail, miejsce pracy zmieni kilkadziesiąt osób w ramach procedur związanych z ZCP (wydzielaniem Zorganizowanej Części Przedsiębiorstwa). – W praktyce w KZN Rail znajdą zatrudnienie wszyscy dotychczas pracujący w Oddziale Robót Zewnętrznych spółki macierzystej – podkreśla Grzegorz Leszczyński – Z punktu widzenia naszego klienta zmieniony zostanie, i to nieznacznie, szyld. Kadra, park maszynowy, i pozyskane w ciągu niespełna dekady kompetencje i referencje, zostaną przesunięte do nowego podmiotu w nienaruszonym stanie. Będą solidnym kapitałem wniesionym aportem do nowej firmy – dodaje prezes nowej spółki.

Kadra zarządzająca KZN Rail odzwierciedla dotychczasowy management oddziału. Oprócz prezesa Grzegorza Leszczyńskiego, są to Ewa Sawicka, członek zarządu – dyrektor ds. przygotowania kontraktów oraz Aleksander Furtak, członek zarządu – dyrektor ds. realizacji kontraktów. Ten ostatni tak określa horyzont działania spółki – Po pierwsze, konsekwentna realizacja dotychczasowego portfela zamówień, przy utrzymaniu terminów  i jakości prac. Po drugie, możliwie szybkie zbilansowanie całego przedsięwzięcia, co wiąże się także z pozyskiwaniem nowych kontraktów z rynku. Po trzecie, zaś rozwój zespołu pracowniczego oraz parku maszynowego, tak by w przyszłości móc brać udział w coraz bardziej ambitnych inwestycjach i rozszerzać paletę usług. – akcentuje  Aleksander Furtak.

Powstanie KZN Rail oznacza, że w Grupie KZN Bieżanów znajduje się obecnie sześć spółek. Obok lidera oraz wydzielanego zeń podmiotu, są to Nasycalnia Podkładów w Czeremsze, Trade-Port, Vistula Rail Operator i niemiecka spółka GuW Gleis und Wiechentechnik. – Każdy żywy i rozwijający się organizm musi się stale zmieniać i przekształcać by dostosowywać się do zmiennych warunków otoczenia. Ruch z wydzieleniem nowego podmiotu to kolejny dowód na to, że Grupa KZN Bieżanów nie jest pustą konstrukcją, lecz organizacją aktywnie  reagującą na zmiany zachodzące na rynku infrastruktury szynowej – podkreśla Jacek Paś. – Poza dopasowywaniem struktury do potrzeb klientów już wkrótce zaproponujemy rynkowi nowe rozwiązania dotyczące naszych produktów i usług im towarzyszących, które jeszcze bardziej zwiększą naszą konkurencyjność – podkreśla.

 


01.06.2013r.


 

Grupa KZN Bieżanów rozbudowuje sieć tramwajową w Toruniu


    KZN „Bieżanów” prowadzi prace przy przebudowie torowiska w al. Solidarności. To element umowy wykonawczej w ramach projektu „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”, w związku z którą firma zmodernizuje również pętlę na ul. Olimpijskiej oraz ułoży torowisko od skrzyżowania ulic Bema i Sienkiewicza do Bielan.

 

- Aktualnie trwają prace przy układaniu i zabudowie nowego węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu alei Solidarności i ul. Wały Generała Sikorskiego, gdzie montowanych będzie sześć sztuk rozjazdów dwutorowych pojedynczych – podkreśla Grzegorz Leszczyński, Dyrektor Oddziału Robót Zewnętrznych KZN „Bieżanów”. – Na samej alei Solidarności na przygotowanej podbudowie układać będziemy tor w modułowym systemie szyny w otulinie – dodaje Aleksander Furtak, Kierownik Zespołu Budów w KZN „Bieżanów”.

Krakowska spółka równolegle uczestniczy w zadaniu modernizacji pętli tramwajowej na ul. Olimpijskiej, gdzie ułożone zostaną trzy nowe tory odstawczo-postojowe wraz z sześcioma rozjazdami jednotorowymi pojedynczymi. Znacząca ilość prac czeka na KZN przy kolejnym etapie inwestycji, czyli budowie całkiem nowego fragmentu torowiska przez ulice Sienkiewicza, Gagarina, szosę Okrężną do pętli tramwajowej na toruńskich Bielanach. – Do wykonania mamy tam około dwóch kilometrów torów, częściowo na podbudowie klasycznej a częściowo na podbudowie betonowej w systemie ERS-M. Dodatkowo na węźle Sienkiewicza i pętli Bielany zbudujemy kolejnych dziesięć rozjazdów różnego typu oraz skrzyżowanie dwutorowe pojedyncze – akcentuje Aleksander Furtak. – Zgodnie z planem wszystkie wyżej wymienione prace mają zostać zakończone do końca maja 2014 roku – dodaje.

Zaangażowanie KZN „Bieżanów” w proces modernizacji toruńskiej sieci tramwajowej jest skutkiem umowy podwykonawczej z firmą Budimex SA., jako generalnym wykonawcą  kluczowych zadań z projektu „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”. – Po raz kolejny kompleksowa oferta Grupy KZN Bieżanów obejmująca dostawę nawierzchni szynowej oraz innych elementów infrastruktury wraz z pracami wykonawczymi, okazała się atrakcyjna dla podmiotu prowadzącego inwestycje – podkreśla Grzegorz Leszczyński.

 


10.05.2013r.


 

Modernizacja torów tramwajowych w Bydgoszczy


    Spółka liderująca Grupie KZN Bieżanów zmodernizuje torowisko na bydgoskim węźle „Klaryski”. Prace na tym kluczowym i przez to znacząco obciążonym torowisku, usytuowanym w ciągu ulicy Jagiellońskiej między ulicą Gdańską i Rondem Jagiellonów, ruszą na początku czerwca.

 

Zabudowane w jezdni torowisko tramwajowe na Jagiellońskiej, to newralgiczny odcinek sieci, przez który normalnie przebiega trasa 6 z 8 bydgoskich linii tramwajowych. Umiejscowiona tu infrastruktura szynowa liczy sobie kilkanaście lat i jest już znacząco zdeformowana w planie i profilu. Modernizacja tego odcinka, którą za ponad cztery miliony złotych w całości wykonają Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” polegać ma na kompleksowej wymianie górnych warstw konstrukcyjnych. Zasadnicza część prac, podczas której modernizowany odcinek będzie wyłączony z ruchu, ma potrwać około dwóch miesięcy.

– Na odcinku ponad sześciuset metrów toru wykonanego w technologii węgierskiej, wymienimy zużyte płyty betonowe. Nowe umożliwią już mocowanie szyn LK1 przy pomocy żywic chemoutwardzalnych – mówi Grzegorz Leszczyński, dyrektor Oddziału Robót Zewnętrznych KZN „Bieżanów”. – Oczywiście wymiana obejmie też szyny oraz warstwy wibroizolacyjne i mineralno-bitumiczne – dodaje.

By skorygować układ torowiska wykonawca przewiduje też dodatkowe prace polegające choćby na uzupełnieniu tłucznia pod warstwy konstrukcyjne. Istotnym elementem prac pozostaje również wymiana starego rozjazdu dwutorowego pojedynczego zlokalizowanego na skrzyżowaniu ulic: Gdańskiej, Jagiellońskiej i Marszałka Focha; wraz z uzupełnieniem jego podbudowy wykonanej w technologii podlewu ciągłego. – Nowej generacji rozjazd o promieniu 50 m wyprodukowany zostanie oczywiście przez KZN „Bieżanów” – akcentuje dyrektor Leszczyński.

 


31.12.2012r.


 

KZN "Bieżanów" jako wykonawca kompleksowej zabudowy głowic rozjazdowych


kolej kolej kolej


Zakończenie realizacji szeregu kompleksowych wymian rozjazdów kolejowych wraz ze wstawkami i torami prostymi na głowicach stacyjnych – Leżajsk, Nowa Sól, Medyka Towarowa, Starachowice, Ostrowiec, Kędzierzyn, Tarnobrzeg, Wola Baranowska, Recław i Białuń.

 

 


01.06.2012r.


 

Dworzec Wrocław Główny otwarty!


kolej kolej kolej


O konieczności remontu wrocławskiego dworca kolejowego mówiło się od dawna, ale na mówieniu się kończyło. Dopiero przyznanie Polsce organizacji EURO 2012, wymusiło działanie w które zaangażowana została także nasza spółka. 1 czerwca dworzec – jego budynek i kompletnie zmodernizowany układ torowy został oddany do użytku.

 

KZN „Bieżanów” działały w konsorcjum z PRKiI Wrocław (lider) i Infrakolem przy okazji zadania Inwestycja „Modernizacja układu torowego i elementów infrastruktury kolejowej w obrębie stacji Wrocław Główny”. W jego ramach firma wykonała prace torowe w obrębie całej stacji oraz przy peronach remontowanego równolegle dworca. Za ponad 40 mln złotych, w kilkanaście miesięcy zrealizowana została trudna inwestycja, podczas której godzić należało interesy firm modernizujących obiekty kubaturowe, infrastrukturę szynową oraz przewoźników i ich klientów – gdyż obiekt dworcowy i przynależny mu układ torowy nie został przecież nigdy całkowicie zamknięte.
- Inwestycja była wyzwaniem inżynierskim także z innych powodów. W jej ramach zabudowane zostały znaczące odcinki toru bezspodsypkowego – ponad 2,7 km torów na betonowych blokach podporowych oraz ponad 100 metrów w systemie tzw. szyny w otulinie. – podkreśla Grzegorz Leszczyński, dyrektor Oddziału Robót Zewnętrznych KZN „Bieżanów”. - Obecnie pod względem długości toru bezpodsypkowego, jest to druga inwestycja kolejowa po linii na Okęcie – dodaje.
Co więcej z uwagi na wyspowy charakter dworca i jego układu torowego uniemożliwiający bezpośredni dojazd w rejon prowadzonych prac, ułożony został rurociąg długości ok. 300 metrów, którym podawano beton konieczny do wykonania podbudowy i wypełnienia międzytorza (balastowanie, podbudowa, płyta, wypełnienia - łącznie niespełna 5 000 m3)
W trakcie prac modernizacyjnych zabudowanych zostało także kilkanaście rozjazdów nowej generacji – oczywiście wszystkie produkcji KZN „Bieżanów”.
– Dziś Wrocław Główny to perełka polskiej kolei – odnowionemu dworcowi, peronom i przejściom podziemnym towarzyszy nowoczesna infrastruktura torowa zapewniająca komfort i bezpieczeństwo – akcentuje dyrektor Leszczyński.

 


25.05.2011r.


 

Długa + KZN = dobra architektura


dluga dluga dluga


Modernizacja tej ważnej krakowskiej ulicy otrzymała nagrodę w kategorii Przestrzeń publiczna plebiscytu „Kraków mój dom 2010”. To kolejne, po nagrodzie „Kraków bez barier” wyróżnienie dla inwestycji zrealizowanej  przy wydatnym udziale KZN „Bieżanów”. 

 

Długa nagradzana jest przede wszystkim za przyjazną, funkcjonalną i współgrającą z otoczeniem architekturę komunikacyjną. Dostrzega się zarówno dobre przygotowanie inwestycji na etapie projektu oraz solidne i utrzymane w najwyższym standardzie prace budowlane wykonawcy.  

 

W plebiscycie Gazety Krakowskiej „Kraków mój dom”, rozstrzygniętym 20 maja 2011 r., w którym zwycięzców typują sami krakowianie, podkreślono wysoką jakość wykonania nawierzchni tramwajowej, drogowej oraz chodników, skutkujące podniesieniem standardu podróżowania tym ciągiem komunikacyjnym. Istotne było zwłaszcza dobre wytłumienie drgań torowiska oraz przyjazne rozwiązania dla pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej – poszerzone chodniki przy przystankach.


– Nasza firma zaangażowana była w większość prac budowlanych związanych z tą inwestycją. Oprócz dość oczywistej, przypadającej nam niejako „branżowej” wymiany torowiska, pracowaliśmy także przy układaniu nawierzchni chodników, wymianie instalacji czy modernizacji sygnalizacji świetlnej – mówi Grzegorz Leszczyński, dyrektor Oddziału Robót Zewnętrznych KZN „Bieżanów”. – Dlatego szczególnie cieszy nas fakt, że ta realizacja jest dobrze postrzegana i nagradzana przez mieszkańców oraz specjalistów – dodaje.

 

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Długiej wraz z torowiskiem od ulicy Kamiennej i skrzyżowaniem z ulicą Basztową już w grudniu 2010 r. została nagrodzona w innej rywalizacji. Organizatorzy kolejnej edycji konkursu „Kraków bez barier” – Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji i Urząd Miasta Krakowa – przyznając laur tej inwestycji podkreślali zwłaszcza zrównoważone potraktowanie wszystkich osób korzystających z infrastruktury komunikacyjnej na tej ulicy. Szczególnie ważne było zaś dostrzeżenie potrzeb osób niepełnosprawnych dla których specjalnie obniżono poziom chodnika względem jezdni, a przy jego krawędziach ułożono kostkę z wypustkami, mającą informować osoby z dysfunkcją narządu wzroku o bliskim sąsiedztwie jezdni.

 

 


25.09.2010r.


 

Targi INNOTRANS 2010


Innotrans Innotrans Innotrans

 

W dniach 21-24.09.2010r braliśmy udział w Targach InnoTrans 2010 które odbyły się w Berlinie.

Dziękujemy serdecznie za odwiedzenie naszego stoiska!

 


15.06.2010r.


 

Podpisanie umowy na „Przebudowę torowiska tramwajowego w ul. Piłsudskiego we Wrocławiu na odcinku od pl. Legionów do pl. Orląt Lwowskich


Oraz umowy "Wykonanie remontu torowiska tramwajowego w ul. Podwale od ul. Krupniczej do ul. Łąkowej we Wrocławiu wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej".

 

Wrocław - ul. Piłsudskiego Wrocław - ul. Piłsudskiego Wrocław - ul. Piłsudskiego

 

W dniu dzisiejszym KZN "Bieżanów" Sp. z o.o. podpisała umowę na Przebudowę ul. Piłsudskiego oraz ul. Podwale we Wrocławiu.

 

ul. Piłsudskiego:

 

Inwestor: ZDiUM Wrocław

Wartość kontraktu: 3 666 256,49 zł

Termin wykonania: 31.10.2010r.

 

ul. Podwale:

 

Inwestor: ZDiUM Wrocław

Wartość kontraktu: 630 172,00 zł

Termin wykonania: 15.09.2010r.

 


09.02.2010r.


 

Podpisanie umowy na „Przebudowę ul. Długiej wraz z torowiskiem i skrzyżowaniem z ulicą Basztową, przebudowa torowiska tramwajowego w Al. Słowackiego na odcinku od ul. Długiej do ul. Kamiennej w Krakowie. ”

 

Kraków - ul. Długa Kraków - ul. Długa Kraków - ul. Długa

 

W dniu dzisiejszym Konsorcjum firm Mota-Engil Polska SA (lider) oraz Mota-Engil Engenharia e Construca i KZN "Bieżanów" Sp. z o.o. podpisało umowę na Przebudowę ul. Długiej w Krakowie.

 

Inwestor: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

Wartość kontraktu: 20 738 150,96 zł

Termin wykonania: 06.07.2010r.